Betalen

Bij Tandartspraktijk van Laak besteden wij onze tijd graag aan het het verlenen van de beste mondzorg. Daarom werken bij samen met Infomedics. Zij verzorgen de facturatie (deels) voor ons. U ontvangt onze rekeningen via Infomedics en betaalt ze ook aan Infomedics. Zo kunnen wij ons bezighouden met de zorg voor uw gebit.
Bent u verzekerd bij CZ en aanvullend verzekerd voor de tandarts, dan ontvangt u de facturen niet via Infomedics maar rechtstreeks van CZ.

Uw tandartsrekening is opgebouwd uit de verschillende behandelingen die de tandarts of mondhygiënist tijdens uw bezoek heeft uitgevoerd. Die behandelingen noemen we prestaties. Op de rekening staat elke prestatie omschreven met een code.

Bekijk een uitleg over de behandelingen op uw rekening

Tandartspraktijk Van Laak biedt u altijd een dienstenpakket gebaseerd op de meest actuele technologie en vakkennis.

Digitale rekening

Om ervoor te zorgen dat Infomedics u de rekening digitaal kan sturen, hebben wij uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres nodig. In de e-mail die u van Infomedics ontvangt, staat een link naar uw persoonlijke betaalpagina. Daar kunt u, na controle van uw mobiele telefoonnummer, de rekening downloaden en betalen via iDEAL.
Wenst u de rekening niet digitaal te ontvangen, meld dit dan even aan de balie. De assistente kan er dan voor zorgen dat u de facturen via de post ontvangt.

Vergoeding van uw zorgverzekeraar

In de meeste gevallen controleert Infomedics of (een gedeelte van) uw behandeling(en) vergoed wordt door uw zorgverzekeraar. Het bedrag dat overblijft betaalt u aan Infomedics. Dit staat duidelijk vermeld op de rekening. Heeft u vragen over de vergoeding? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.
Staat er geen vergoeding op de rekening? Betaal dan het hele bedrag aan Infomedics en kijk of u de rekening zelf kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.

Betalingsregeling of uitstel aanvragen

Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen? Voorkom dan een herinnering en vraag uitstel of een betalingsregeling aan. U regelt het op de betaalpagina van uw rekening of via digitale assistent Ella.

Hulp nodig?

Hebt u een vraag of hebt u hulp nodig? Bekijk dan de veelgestelde vragen op www.infomedics.nl of stel uw vraag 24/7 aan digitale assistent Ella. Tijdens kantoortijden kunt u ook altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).

Betalingsvoorwaarden Infomedics

In opdracht van ons verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg die u heeft gehad. Infomedics voldoet hierbij aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als aan de regels die vanuit de wet gelden voor Infomedics.

Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening van Infomedics?

  • Infomedics mag, als dit mogelijk is, uw rekening declareren bij uw zorgverzekeraar. U ziet een eventuele vergoeding altijd terug op de rekening.
  • Infomedics verwacht dat u de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening.
  • Als u de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald, dan bent u in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Omdat u het uiteraard vergeten kunt zijn, krijgt u een herinnering waarbij u wordt gevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen 15 dagen nadat u deze heeft ontvangen. Mocht de betaling binnen deze gestelde datum uitblijven, dan brengt Infomedics rente en incassokosten in rekening.
  • Infomedics mag uw betaling eerst in mindering brengen op de incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op het oorspronkelijke bedrag van uw rekening.
  • Houd er rekening mee dat, wanneer u een klacht indient of zich inschrijft bij een andere zorgaanbieder, uw rekening uiteindelijk nog steeds betaald moet worden. Uw betalingsverplichting kan hierdoor niet worden opgeschort.